Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Blåst och lurad av Future Link invest - select investa offshore ?

 :: Valutor

Gå ner

Blåst och lurad av Future Link invest - select investa offshore ? Empty Blåst och lurad av Future Link invest - select investa offshore ?

Inlägg  jerryhenke sön sep 05, 2010 5:36 pm

Jag har, och ett gäng av mina bekanta, investerat pengar i något som heter Future Link Invest.
De menade att de hade en mycket duktig valutatradare, men i mina ögon verkar det i backspegeln verkligen vara ett så kallat HYIP - High yeld invest program, vilket oftast per definition är lurendrejeri. Men det kände jag inte till då.

Investeringen gjordes december 2008 och skulle löpa på ett år, tom utgången av december 2009 (pengarna skulle finnas tillgängliga i januari 2010 om man valde att ta ut dem och inte återinvestera).
Det hela utvecklade sig mycket fint och såg bra ut.

I Juli kom dock orostecken:
"July, 9th - 2009
Bäste klient!

Anledningen till att junis resultat ännu inte är redovisade beror på att Future Link Invest ännu inte har fått resultatet för denna period levererat ifrån vår Fund manager. Så snart vi har denna information till handa kommer sidan att uppdateras.

Med vänliga hälsningar
Future Link Invest"

Och från augusti - inget. Tyst. Till slut - i april 2010 kommer följande meddelande:
"Utbetalningsprocessen har nu planenligt påbörjats. Som tidigare meddelats kommer samtliga att bli kontaktade för att stämma av faktauppgifter och upprättande av erforderliga handlingar.
Detta är ett mycket tidskrävande arbete och Future Link saknar resurser för att hantera denna administration.
Future Link har därför anlitat en konsultfirma som kommer att vara behjälplig med detta arbete. Utbetalningsprocessen kommer nu att fortgå och beräknas vara helt avslutat med detta år. "

Efter otaliga påstötningar har deras juridiske företrädare i dag per telefon berättat följande
• Att pengarna finns
• Att de kommer att betalas tillbaka
• Att det kommer att ta 1-1,5 år innan de investerade pengarna är återbetalade
• Att bolaget de köpt in sig i är just SELECT INVESTA OFFSHORE – företaget som enligt Dagens industri via en annan kanal sysslat med miljonbluffen.


En snabb googling på det namnet ger följande träffar:
Dagens ps, september 2009: – Mystisk skandalsajt kan vara pyramidbluff
Ekonominyheter.se, september 2009: - Deras besparingar gick upp i rök
di.se, september 2009: -Männen bakom misstänkta valutabluffen
cint.se - från 2008 till 2009: mycket lång tråd kring bluffen.

Nästa problem?
futurelinkinvest.net tar glatt emot nya investeringar på sin hemsida.

Future Link invest har inga negativa omdömen och ingen skriver ont om dem nånstans - än.
Men ingen vet heller - än - att alla pengar är placerade genom bluffen select investa offshore.

Så.
Hur bör jag bete mig?
Hur tar jag reda på hur många som är drabbade?
Tips och tankar och andra drabbade - skriv gärna så man kan försöka få nån ordning på det hela. Sannolikt har de här svenskarna antingen ovetande eller medvetet blåst folk på rätt många miljoner.

jerryhenke

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 10-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Blåst och lurad av Future Link invest - select investa offshore ? Empty Nu räcker det

Inlägg  jerryhenke mån okt 04, 2010 11:03 pm

Så.
Har för den som är intresserad lagt upp sidan
www.futurelinkinvest.se för att försöka nyansera den fantastiska bilden av future link invest.futurelinkinvest.se

jerryhenke

Antal inlägg : 2
Registreringsdatum : 10-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 :: Valutor

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet